6 praw skutecznego marketingu

Kwiecień 18, 2016 przez Oliwia

1. Poznaj swoich odbiorców.
Dostosuj treść komunikatu do potencjalnego klienta. Pojawiaj się w miejscach, które są przez nich najczęściej odwiedzane, zwracaj uwagę na treść w unikatowy sposób, w odpowiednim czasie i miejscu. Poznaj zachowania i reakcje odbiorców, ich upodobania i przede wszystkim myśl jak oni.

2. Czytaj, testuj i obserwuj.
Korzystaj z dobra, jakim jest internet. Możesz znaleźć wiele źródeł na temat marketingu, a całą zdobytą wiedzę wykorzystaj w praktyce. Nie bój się testować zdobytej wiedzy, w rozsądny sposób. Obserwuj rynek i potrzeby klientów. Zwracaj uwagę na trendy reklamowe wśród konkurencji.

3. Wyznacz sobie cel.
Jeśli jeszcze nie posiadasz celu, warto się nad nim zastanowić. Opracuj strategię i trzymaj się jej w każdym momencie, chyba, że wymaga ona korekty. Analizuj i mierz wyniki, które osiągasz. Niech Twój cel będzie jasno określony, np. W tym roku zdobędę 300 klientów. Jeśli Twój cel jest nierealny, znajdź taki, z którym sobie poradzisz.

4. Określ zakres swoich możliwości.
Skoncentruj się na możliwościach, które posiadasz. zastanów się, czy to pokrywa się z celem, który sobie wyznaczyłeś. Przemyśl, czy stać Cię na przeprowadzenie działania, uwzględniając ewentualne potknięcia lub dodatkowe koszty. Jeśli już skoncentrujesz się na określonym działaniu, zacznij swoją drogę w marketingu, wciąż poszerzając zakres wiedzy i doprowadzając działanie do końca.

5. Pytaj.
Zawsze pytaj i rozmawiaj o swoim pomyśle, zwłaszcza jeśli masz wątpliwości. Proś o opiniowanie gotowego projektu zanim go opublikujesz. Czasem nawet najlepsze pomysły wymagają dopracowania.

6. Ucz się na swoich błędach.
Jeśli coś poszło nie tak jak powinno, wyciągaj wnioski z lekcji, którą dostałeś. Pamiętaj, że jest wiele rozwiązań, które zawsze możesz wykorzystać do naprawienia błędu. Szukaj alternatywnych rozwiązań i konsultuj je, zanim wykonasz następny ruch.


Oceń tekst

Average rating 3.7 / 5. Liczba głosów: 3

    Szybka wycena

    Adres Twojej strony to?

    Jak możemy się z Tobą skontaktować?

    Co otrzymasz?

    Strategię działań

    Audyt widoczności

    Atrakcyjną propozycję

    ...i wiele więcej!