fbpx

Core Web Vitals nadchodzi! Co zmieni najnowsza aktualizacja algorytmu Google?

Maj 27, 2021 przez Wykreowani

Wielkimi krokami zbliża się zapowiadana od miesięcy aktualizacja algorytmu Google. Czy Core Web Vitals rzeczywiście oznacza rewolucję w wynikach wyszukiwania? Co zmieni się po modyfikacji i jak będzie wyglądało SEO od maja 2021 roku?

 

Czym jest Core Web Vitals?

 

Warto zacząć od przyczyny całego zmieszania, czyli wyjaśnienia, czym tak naprawdę jest Core Web Vitals. Google określa nadchodzącą modyfikację algorytmu mianem wskaźników weryfikujących przydatność strony www dla użytkownika. Oznacza to, że użyteczność serwisu, jego interaktywność, prędkość wczytywania czy inne czynniki wpływające na odbiór i korzystanie z domeny, staną się czynnikami decydującymi o jej pozycji w wynikach wyszukiwania.

 

Jakość strony www jako ważny czynnik rankingowy

 

To z kolei oznacza, że właściciele stron www jeszcze większy nacisk będą musieli położyć na właściwą optymalizację elementów kluczowych z punktu widzenia UX. Kryterium jakości mające zacząć obowiązywać od 1 maja będzie więc w znacznie wyższym niż do tej pory stopniu decydować o układzie rankingu wyników organicznych. Obserwowane w ostaniach latach aktualizacje algorytmów Google coraz większy nacisk kładą na jakość i przydatność treści w serwisie. Core Web Vitals sprawią, że oprócz contentu równie istotne staną się także inne czynniki.

Za co odpowiadać będą poszczególne Core Web Vitals?

 

Twórcy wyszukiwarki wyróżniają 3 podstawowe wskaźniki, z których każdy odpowiadać będzie za inny obszar użyteczności:

 

  • CLS (Cumulative Layout Shift) – odpowiada za stabilność wizualną serwisu,
  • FID (First Input Delay) – sprawdza, jak długo trwa reakcja strony na kliknięcie przez użytkownika,
  • LCP (Largest Contentful Paint) – mierzy szybkość ładowania strony.

 

Co zmieni się po aktualizacji algorytmu?

 

Nie ma wątpliwości co do tego, że wprowadzenie Core Web Vitals istotnie wpłynie na kształt podejmowanych działań SEO. Google modyfikuje algorytm po to, by wymusić na twórcach stron www jeszcze większy nacisk na kwestie ich przydatności i użyteczności dla użytkowników. Oznacza to, że na znaczeniu zyskają takie czynniki jak m.in.: wartościowy content, szybkość wczytywania, wdrożenie certyfikatu SSL, blokowanie intruzywnej reklamy oraz innych działań, mogących utrudniać wygodne korzystanie z serwisu.

Jesteś zainteresowany współpracą z nami? Zapraszamy do kontaktu!

Nasi doradcy odpowiedzą na Twoje pytania i zaproponują najlepsze spersonalizowane rozwiązania.

Jestem zainteresowany

    1
    2
    3

    Obszar Twojego działania to?

    Dalej

    Co otrzymasz?

    Strategię działań

    Audyt widoczności

    Atrakcyjną propozycję

    ...i wiele więcej!

    Jaka forma reklamy Cię interesuje?

    Dalej

    Co otrzymasz?

    Strategię działań

    Audyt widoczności

    Atrakcyjną propozycję

    ...i wiele więcej!

    Twój email lub telefon:

    Adres Twojej strony:

    Co otrzymasz?

    Strategię działań

    Audyt widoczności

    Atrakcyjną propozycję

    ...i wiele więcej!