Konkurencja reklamuje się na moją nazwę firmy

03.08.2021 Wykreowani

Konkurencja reklamuje się na Twoją nazwę firmy?

Na naszą nazwę firmy też i robi to często nawet więcej niż jedna firma. Dowód jest w zdjęciu do tego artykułu. Dlatego namawiam Cię do stworzenia reklamy Google Ads na własny Brand. To najszybszy, najtańszy i najmniej problematyczny sposób żeby temu przeciwdziałać. Z drugiej strony zrobienie reklamy na nazwę konkurencji (jeśli chciał byś wykorzystać ich taktykę) rzadko przynosi wymierne korzyści. Często zamiast zadowolonych potencjalnych klientów szukających usług jakie świadczysz, będziesz dostawał telefony od zirytowanych osób, które trafiły przez przypadek nie do tej firmy, której chciały. Po prostu – skoro ktoś szukał firmy po konkretnej nazwie – albo już ją zna bo korzysta z jej usług albo pochodzi z rekomendacji, więc szansa, że przejdzie do Ciebie jest znikoma.

Czy konkurencje może reklamować się na moją nazwę firmy?

Owszem, dopóki nie masz nazwy zastrzeżonej w urzędzie patentowym, nie jesteś właścicielem znaku towarowego o danym brzmieniu a w tekście reklamy nie pojawi się wyraźne Twoje słowo kluczowe to nie ma żadnych przeciwskazań, żeby Google emitowało taką reklamę.

Poza tym, opcje, że reklama innej firmy wyświetla się akurat na Twoją nazwę są dwie: świadoma i nie świadoma.

  1. Świadoma, gdy ktoś specjalnie użył słowa kluczowego w ustawieniach kampanii Google Ads i z premedytacją prowadzi reklamę na Twój brand, chcąc spróbować Ci podebrać klientów
  2. Nieświadoma, gdy ktoś korzysta z kampanii DSA (Dynamiczna reklama w wyszukiwarce) lub wykorzystuje dopasowanie przybliżone w słowach kluczowych i Google wyświetla jego reklamę na Twoją nazwę, próbując po prostu złapać tzw. konwersję według swoich algorytmów.

Jak z tym walczyć?

Jeśli taki obrót spraw Ci nie pasuje i zdecydowanie wolał byś aby tylko Twoja nazwa firmy (bez konieczności używania reklamy) wyświetlała się jako pierwsza to proponuję Ci dwie wersje maila:

 

Delikatny:

Dzień Dobry,

Nazywam się …………………………… i reprezentuję firmę ………………….

Zgłaszam się do Państwa z uprzejmą prośbą o dodanie frazy „[nasza nazwa firmy]” jako wykluczającego słowa kluczowego w Państwa kampanii Google Ads

Zauważyliśmy, że wpisanie Naszej nazwy firmy powoduje obecnie wyświetlenie Państwa reklamy. Prawdopodobnie ma to miejsce ze względu na obecnie stosowane, ustawienie kampanii Google Ads, które powoduje przypadkowo takie działanie.  

 

Mniej delikatny:

Dzień dobry,

nazywam się …………………………… i reprezentuję firmę …………………. Zgłaszam się do Państwa z uprzejmą prośbą o dodanie frazy „[nasza nazwa firmy]” jako wykluczającego słowa kluczowego w Państwa kampanii Google Ads

Odwołuję się tu do art. 3 ust. 1 Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji.

Fraza „Nasza nazwa firmy” powoduje wyświetlanie Państwa reklam, a takie działanie może wprowadzać naszych klientów w błąd, co do pochodzenia linku. Klient świadomie wpisuje nazwę naszej marki, w odpowiedzi zostaje przekierowany na Państwa domenę i może mieć błędne wrażenie, że znalazł się na naszej stronie internetowej i korzysta z oferty naszej firmy.

Nazwa naszej marki została zgłoszona do ochrony m. in. w Urzędzie Patentowym RP. (tu można załączyć linki o ile je posiadamy do naszych znaków towarowych).

 

W 95% przypadku, użycie pierwszego lub drugiego maila powoduje, że konkurencja wyklucza frazę kluczową i właściwie można powiedzieć, że temat mamy rozwiązany szybko i bezproblemowo. Jeśli natomiast po wysłaniu maila nie doczekamy się odpowiedzi a reklama dalej jest emitowana na naszą nazwę firmy to polecam kontakt z prawnikiem i wysłanie już bardziej oficjalnego pisma. Historia zna przypadku wyroków w sądzie RP zakazujące stosowanie niektórych słów kluczowych w treści reklam.

Podsumowując, niezależnie od tego czy Twój konkurent robi reklamę na Twoją nazwę firmy świadomie czy nie – w pierwszej kolejności polecam Ci najprostsze i najszybsze rozwiązanie, bo jeśli nie prowadzisz obecnie z żadną konkurencją otwartej wojny to myślę, że zaprzątanie sobie tym problemem głowy, nie jest warte więcej niż paręnaście minut Twojego czasu na napisanie maila.


Oceń tekst

Average rating 4.8 / 5. Liczba głosów: 5

    Szybka wycena

    Adres Twojej strony to?

    Jak możemy się z Tobą skontaktować?

    Co otrzymasz?

    Strategię działań

    Audyt widoczności

    Atrakcyjną propozycję

    ...i wiele więcej!