Poszerzanie zasięgów na Facebooku i Instagramie jest możliwe na różne sposoby. Jednym z bardziej popularnych jest funkcja sklepu umożliwiająca sprzedaż i promowanie produktów dla każdego sektora odbiorców. Rozwiązanie to zostało wycofane 10 sierpnia 2023 roku i zastąpione… obecnie niczym! Najnowsze informacje podają, że dzięki temu Meta skupi się na rozwoju sztucznej inteligencji w zakresie sprzedażowym i ulepszaniu przykładowo kampanii Advantage+. Przeczytaj ten artykuł i dowiedz się więcej na temat cyfrowej rewolucji, która objęła również Polskę!
Zakupy na Instagramie i Facebooku pozwalały użytkownikom kupować oraz przeglądać produkty (a nawet też usługi) bezpośrednio z platformy. Wiązało się to również z tagowaniem produktów, które przekierowywały użytkowników na konkretną aukcję.
Cały proces dodawania towarów do sklepów na platformach Meta był bardzo intuicyjny i bezproblemowy, co ważne bez żadnych bugów i niedociągnięć. Musimy jednak pogodzić się z faktem dokonanym i przystosować swoje biznesy do nowych, alternatywnych metod reklamy online na Facebooku oraz Instagramie.
Alternatywne metody reklamy na Facebooku oraz Instagramie obejmują różne strategie, które Twoja firma może przyjąć, by dotrzeć do szerokiego grona odbiorców pomimo likwidacji funkcji sklepów na tych platformach.
Zastosowanie ich pozwoli zoptymalizować Twoją widoczność w social mediach, zwiększyć zaangażowanie klientów oraz poprawić wyniki sprzedażowe. Funkcje i strategie, które polecamy:
Przemyśl dokładnie, do jakiego audytorium chcesz dotrzeć. Utwórz spersonalizowane reklamy skierowane na odbiorców, którzy wyróżniają się największym prawdopodobieństwem dokonania konwersji oraz interakcji z Twoją marką. Wykorzystaj do tego Facebook Pixel oraz Facebook Custom Audiences.
Dynamiczne reklamy produktów umożliwiają użytkownikom wyświetlanie różnych produktów w zależności od ich wcześniejszych interakcji z Twoją stroną internetową. Zwiększy to prawdopodobieństwo konwersji oraz szanse na interakcje z Twoją marką.
Porada typowo optymalizacyjna. Jeżeli wdrożyłeś konkretne rozwiązania, wykonaj testy A/B, aby przetestować różne elementy reklamowe. Dzięki temu zobaczysz, które z konkretnych wariantów osiągają najlepsze i najbardziej satysfakcjonujące Cię wyniki.
Content marketing dotyczy nie tylko angażujących treści tworzonych w social mediach, ale również poza nimi. Przygotowując wartościowy podcast i udostępniając go w mediach społecznościowych, możesz zyskać dodatkowych odbiorców, którzy nie tylko przesłuchają Twoją twórczość, ale dodatkowo odwiedzą Twoją stronę WWW, maksymalizując zwrot z inwestycji w marketing.
Polska niestety nie znalazła się w krajach objętych wyjątkiem sprzedażowym. Spośród tzw. szczęśliwców możemy wymienić 11 krajów:
Naruszone sklepy oraz funkcje e-handlu na Facebooku i Instagramie wiążą się z decyzją Marka Zuckerberga, który chce obecnie skupić się na rozwiązaniach wspomaganych AI, a także tworzeniu nowych, zdecydowanie lepszych funkcji dla reklamodawców. Według aktualnych informacji w grę wchodzi również rozwój kampanii Advantage+, które mają za zadanie przynieść lepsze wyniki sprzedażowe niż tradycyjny sektor handlu na platformach Meta.
Biorąc pod uwagę obecne standardy oraz najnowsze statystyki – SEO generuje 1000% więcej ruchu od mediów społecznościowych. W konsekwencji zachęcamy do wdrożenia reklamy organicznej. Nie jest to trudne – wystarczy wyszukać słowa kluczowe, których ludzie potrzebują (np. w narzędziu Ubersuggest), a następnie zoptymalizować technicznie swoją stronę internetową pod kątem wybranych fraz kluczowych.
Efekty widoczności SEO po mniej więcej 3-12 miesiącach od implementacji pozycjonowania mogą być zaskakujące. Twoja strona wówczas osiągnie prawdopodobnie pierwsze pięć pozycji na większość fraz kluczowych obejmujące 68% kliknięć (pod warunkiem, że działasz w branży charakteryzującej się małą konkurencją, np. lokalnie).
Zdj 1. Rezultaty pozycjonowania po 3-12 miesiącach od wdrożenia prawidłowej strategii SEO.
Źródło: www.google.com
Kolejną alternatywą dla platformy Meta jest Google Ads. Pomimo tego, że kampanie AdWords są relatywnie drogie w dłuższej perspektywie, to warto je zastosować na początku przygody marketingowej. W pierwszych 3-6 miesiącach, gdy SEO nie jest aż tak rozwinięte, powinieneś zdecydować się na zareklamowanie przynajmniej kilku lub kilkunastu fraz kluczowych.
Wystarczy, że dobrze zoptymalizujesz stronę lądowania (tzw. landing page) i uzyskasz wysoki wynik jakości m.in. poprzez prawidłową optymalizację reklamy, odpowiedni dobór fraz oraz techniczną wydajność swojego serwisu. Uruchomienie Google Ads pozwoli uzyskać Twojej firmie pierwszą lub drugą stronę wyników wyszukiwania (na górze lub na dole SERP-ów).
Zdj 2. Efekty Google Ads w branży dziecięcej.
Źródło: www.google.com.
Likwidacja sklepów na platformach Meta (Facebook i Instagram), może wydawać się wielkim wyzwaniem dla przedsiębiorców, jednak warto zwrócić uwagę na alternatywne metody promocji i sprzedaży.
Pamiętaj, że zaawansowane targetowanie, dynamiczne reklamy produktów oraz efektywne strategie content marketingu i SEO mogą zapewnić Twojej marce wyjątkową widoczność i zaangażowanie klientów.
Ponadto optymalizacja konwersji, regularne testy A/B oraz dbałość o jakość treści zwiększą prawdopodobieństwo konwersji i pozwolą dostosować strategie marketingowe do zmieniającej się sytuacji rynkowej. Do reklamy swojej firmy w Internecie wykorzystaj także Google Ads, zwłaszcza na początku działalności marketingowej, aby zyskać lepszą pozycję w wynikach wyszukiwania.
Dostosowując się do tych zmian, jesteś w stanie nie tylko przetrwać, ale i prosperować w nowym cyfrowym otoczeniu, bez względu na decyzje Meta.
Jeżeli potrzebujesz pomocy w reklamie organicznej lub społecznościowej, zgłoś się do naszych specjalistów po niezobowiązującą wycenę. Wykreowani czekają na Twój ruch! W razie pytań pozostajemy dyspozycyjni.
Zostaliśmy odznaczeni jako jedni z najlepszych wykonawców w branży przez oferteo.pl >sprawdź<
Copyright 2024 | Polityka prywatności | RODO
Created by wykreowani.pl