Najważniejsze trendy marketingowe w 2023 r., które będą mieć realny wpływ na małe firmy

07.12.2022 Wykreowani

Mówi się o dzieciach, że: małe dzieci – mały kłopot, duże dzieci – duży kłopot. A jak to jest z firmami? Na pozór podobnie. Ale tylko na pozór. To tym małym przedsiębiorstwom trudniej jest utrzymać się na rynku, zachować rentowność, pozyskiwać nowych klientów. Duże korporacje, znane marki – oni nie muszą aż tak starać się o każdego pozyskanego konsumenta czy odbiorcę usług. W końcu to małe firmy najczęściej powstają z pasji lub po prostu dobrego pomysłu na biznes. Jednak to nie wystarczy, by w dłuższej perspektywie mogły odnieść sukces. Tym bardziej że z każdej strony zalewają nas informacje o kryzysie, który ma dziesiątkować kolejne firmy. Jak więc utrzymać się na rynku? Jest kilka trendów, które zdaniem marketingowców powinny stać się ważną częścią firmy w nadchodzącym 2023 r.

Trendy w marketingu internetowym. O tym warto pamiętać

Niezależnie od tego, czy jesteś doświadczonym profesjonalistą, czy dopiero zaczynasz, ważne jest uwzględnienie najnowszych trendów marketingowych w swojej strategii, aby zachować konkurencyjność i trafność na dzisiejszym rynku. Może to zabrzmieć trudno i skomplikowanie, ale po prostu są rzeczy, które warto robić, bo mogą ci pomóc odnieść sukces. A w dobie kryzysu, trudności i tego, co podobno ma nas czekać – każda pomoc jest na wagę złota, prawda? Dobrze przemyślana strategia marketingowa jest siłą napędową budowania odnoszącego sukcesy biznesu.

Wykorzystaj wideo, jeśli jeszcze tego nie robisz

Ok, tworzenie wideo jest czasochłonne. I dobrze wiedzieć, jak to robić, żeby wyglądało super. Ale nie mając absolutnie nic do stracenia, możesz działać po prostu mając pod ręką swojego smartfona. Wystarczy tylko tyle.

Podobnie jak w 2022 r., marki będą nadal intensywnie inwestować w YouTube, TikTok i Instagrama oraz będą wykorzystywać siłę treści wideo do zaangażowania i interakcji z konsumentami w 2023 r. Bo to ma sens. I jest proste. Wideo pozostaje coraz bardziej popularnym medium do opowiadania historii. Nie musisz wymyślać skomplikowanych scenariuszy, tworzyć treści, obrabiać. Ot, po prostu pokaż jak wygląda firma.

Transmisje na żywo szybko zyskują na popularności i pozwalają markom budować bliższe relacje z odbiorcami i budować większe zaufanie. Przedstawiają „zakulisowe” aspekty Twojej firmy, tworzą głębsze więzi z klientami, organizując pytania i odpowiedzi oraz seminaria internetowe, a także oferują bardziej spersonalizowane interakcje za pośrednictwem wiadomości wideo. YouTube Shorts, Instagram Reels i TikTok to krótkie formaty wideo, które eksplodowały w ostatnich latach. Jeśli jesteś w mediach społecznościowych – wyciśnij z nich najwięcej jak się da! Korzystaj z tego, co pokazują twoi followersi, pokazuj to, jak oni wykorzystują twoje produkty.

Treści, które tworzą użytkownicy mogą być twoją mocną stroną

Wykorzystaj swoich klientów jako rzeczników czy też ambasadorów firmy. Według raportu Statista, w 2021 roku ponad 4,26 miliarda ludzi korzystało z mediów społecznościowych na całym świecie, a liczba ta ma wzrosnąć do prawie 6 miliardów do 2027 roku. Dodatkowo Statista zwraca uwagę, że internauci spędzają 144 minuty dziennie w mediach społecznościowych i aplikacje do przesyłania wiadomości. Skoro tak – można wykorzystać działania w socialach do promocji marki.

Co by było, gdyby twoi klienci choć raz wspomnieli o tobie w swojej sieci? Czy zdajesz sobie sprawę z tego, ile kolejnych osób – potencjalnych twoich klientów – usłyszałoby o marce? No właśnie. Dane te są naprawdę imponujące. Social media to szansa – wykorzystaj ją.

Sprawdź, co o tobie mówią użytkownicy. Prowadzisz firmę? Poszukaj klientów, zobacz czy nie dzielą się realizacjami. Jeśli tak – poproś, by je udostępnili, a ty pokaż dalej. Tak się bowiem składa, że treści, które tworzą użytkownicy twoich produktów lub odbiorcy twoich usług mogą być dla ciebie najlepszym rozwiązaniem!

Ponadto wiele osób, zwłaszcza w pokoleniu Z, korzysta z aplikacji społecznościowych, takich jak TikTok, aby wyszukiwać recenzje i rekomendacje produktów, znajdować lokalne firmy i restauracje, a nawet szukać pracy. To szansa, by dotrzeć do nowej grupy docelowej. Nic nie tracisz – a możesz wiele zyskać!

Pamiętaj o marketingu lokalnym

Wyszukiwania z urządzeń mobilnych firm, które znajdują się „w pobliżu” konkretnego odbiorcy, wzrosły wykładniczo w ciągu ostatnich kilku lat.I to jeszcze jak! Od 2016 do 2018 roku statystyki Google pokazały, że liczba wyszukiwań hasła „zakupy w pobliżu” wzrosła o ponad 200%. Mało danych? Według raportu SafariDigital z 2022 r. 97% użytkowników szukało w Internecie lokalnej firmy, chociażby raz w ciągu minionego roku. Znaczenie marketingu lokalnego nigdy nie było większe, a w 2023 r. koncentracja na lokalnych działaniach będzie kontynuowana.

Warto więc zadbać o promocję lokalną. Nawet duże marki próbują być tutaj mocno konkurencyjne. Co można więc zrobić? Nasycić stronę frazami kluczowymi związanymi z działaniem + nazwą miejscowości i lokalizacją, wykupić reklamy Google Ads, ale tak naprawdę… zadbać o swoją wizytówkę w Google Maps. Tutaj jako pierwsi trafiają klienci. Jako marka musisz zadbać, by znalazły się tu trafne, aktualne i poprawne dane. Dzięki temu zyskasz już na starcie!

Marketing wielokanałowy. Pomyśl w 2023 r. o tym, co łączy offline i online

Marketing wielokanałowy to holistyczna strategia, która tworzy zintegrowane doświadczenie klienta we wszystkich kanałach i punktach styku z twoją marką. Pomaga firmie budować silniejsze relacje z odbiorcami i zwiększać sprzedaż, angażując klientów za pośrednictwem wielu kanałów, np. od mediów społecznościowych po interakcje w sklepie offline, jego wygląd, ścieżkę zakupową. W końcu, jeśli w mediach społecznościowych firma będzie wyglądać “ą” i “ę”, a na żywo nic w niej nie będzie – klient nie skorzysta, nie kupi produktu i nie wróci.

W 2023 roku podejście do marketingu wielokanałowego będzie ważniejsze niż kiedykolwiek. Marketing wielokanałowy to strategia wykorzystująca wiele kanałów komunikacji do wysyłania spójnych komunikatów o produkcie lub usłudze. Kanały te obejmują email, SEO, media społecznościowe, reklamy displayowe i inne. Celem tego podejścia jest dotarcie do klientów we wszystkich dostępnych punktach styku w celu maksymalizacji zaangażowania i konwersji.

Zintegrowana obsługa klienta online i offline jest niezbędna dla firm, które chcą zachować konkurencyjność. Nie czekaj więc dłużej, tylko postaw na marketing wielokanałowy, działając w świecie internetu. Szukasz nowego sposobu na promocję swojej firmy i nie wiesz, od czego zacząć? Skontaktuj się z nami, razem ustalimy strategię działania i zaczniesz osiągać zyski!


Oceń tekst

Average rating 5 / 5. Liczba głosów: 1

    Szybka wycena

    Adres Twojej strony to?

    Jak możemy się z Tobą skontaktować?

    Co otrzymasz?

    Strategię działań

    Audyt widoczności

    Atrakcyjną propozycję

    ...i wiele więcej!