fbpx

Niedostępne produkty w e-sklepie. Nie usuwaj ich!

Marzec 10, 2017 przez Oliwia

Prowadząc sklep online, prędzej czy później spotkamy się z brakiem dostępności danego produktu. Może to wynikać z różnych okoliczności, takich jak: opóźnienie dostawy, sezonowy charakter danego towaru lub jego całkowite wyłączenie z naszej oferty. Kiedy w osiedlowym warzywniaku pytamy o dany produkt, ekspedientka z uśmiechem informuje nas o jego braku. A jak wygląda to w sklepie internetowym? Całkiem podobnie: również powinniśmy poinformować klienta, że towar jest niedostępny, ale jeśli dodatkowo zrobimy to w umiejętny sposób, możemy tylko na tym skorzystać. Jak postępować z niedostępnymi produktami i dlaczego nie powinno się usuwać ich z oferty sklepu? O tym piszę w dalszej części tekstu.

Nie osłabiaj swojej pozycji w Google

Nawet trwały brak danego produktu w Twoim sklepie nie powinien być powodem usunięcia go z oferty. Pamiętaj, że wszystkie informacje o produkcie, jego parametry i opisy znajdujące się na podstronie, to ważne z punktu widzenia Twojego serwisu treści. Potencjalny klient ich potrzebuje. Są one także niezwykle istotne z punktu widzenia pozycjonowania sklepu, gdyż najczęściej zawierają istotne dla całego serwisu słowa kluczowe. Usunięcie kilku lub kilkunastu podstron z produktami, które generowały ruch na stronie, z pewnością negatywnie odbije się na jej pozycji w Google.

Zamiast usuwać strony z niedostępnymi produktami, lepiej przenieść je do archiwum i dodać informację o podobnych ofertach. Pozwoli to podtrzymać zainteresowanie klienta ofertą i zwrócić jego uwagę na inne produkty (lepsze, tańsze, nowocześniejsze).

Poinformuj kiedy produkt będzie dostępny

Jeśli dany produkt jest niedostępny tymczasowo, koniecznie poinformuj swoich klientów kiedy znów będą mogli go u Ciebie kupić. To szansa, że lojalni klienci, którzy często u Ciebie kupują, poczekają z transakcją. Jakakolwiek informacja jest lepsza niż jej brak.

Kolejnym powodem, dla którego nie powinieneś usuwać stron z produktami, jest fakt, że często zawierają one wiele przydatnych informacji. Oprócz parametrów danego produktu, często na takich podstronach umieszcza się poradniki i wiele innych istotnych treści, których internauci poszukują. Mogą znaleźć je na Twojej stronie, a przy okazji zapoznać się z ofertą. Zapewne zainwestowałeś także w stworzenie unikalnych i wartościowych opisów produktów – również dlatego nie warto ich usuwać.

Linki do sklepu, a social media

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden aspekt, który uwidocznił się szczególnie w czasach rozwoju mediów społecznościowych. Linki do stron z produktami udostępniane są na Facebooku, Twitterze, blogach itp. Usunięcie podstrony, którą ktoś kiedyś udostępnił w social media sprawi, że osoba klikająca w link ujrzy na ekranie #Error404, lub w najlepszym przypadku stronę główną sklepu.

Jak widać, usuwanie niedostępnych w sprzedaży produktów, jest jak strzelenie gola samobójczego w ważnym meczu. Jedno i drugie drastycznie zmniejsza nasze szanse na zwycięstwo i daje znaczną przewagę naszym konkurentom.

Jesteś zainteresowany współpracą z nami? Zapraszamy do kontaktu!

Nasi doradcy odpowiedzą na Twoje pytania i zaproponują najlepsze spersonalizowane rozwiązania.

Jestem zainteresowany

    1
    2
    3

    Obszar Twojego działania to?

    Dalej

    Co otrzymasz?

    Strategię działań

    Audyt widoczności

    Atrakcyjną propozycję

    ...i wiele więcej!

    Jaka forma reklamy Cię interesuje?

    Dalej

    Co otrzymasz?

    Strategię działań

    Audyt widoczności

    Atrakcyjną propozycję

    ...i wiele więcej!

    Twój email lub telefon:

    Adres Twojej strony:

    Co otrzymasz?

    Strategię działań

    Audyt widoczności

    Atrakcyjną propozycję

    ...i wiele więcej!