fbpx

Psychologia reklamy internetowej

Luty 4, 2016 przez Wykreowani

5
(1)

Psychologia e-marketingu w szeroko rozumianym znaczeniu, to sprzedaż produktu poprzez stworzenie reklamy zapadającej głęboko w pamięć. Podstawy marketingu stosowane są w każdej branży, aby pozyskiwać klientów, w taki sposób, aby ich wybór był z góry zaprogramowany.

Jak często stosowane są chwyty marketingowe w sieci?

Prawie na każdym kroku spotykamy się z napływającymi reklamami, przeglądając strony internetowe, korzystając z gier internetowych czy chociażby youtube. Tak właściwie jesteśmy wręcz zasypywani informacjami reklamowymi. Bardzo często wykluczamy odbiór reklam umysłem świadomym, dlatego buduje się pytanie: Czy reklamy są skuteczne, skoro nie zwracamy na nie uwagi?

W e-marketingu należy wziąć pod uwagę dwa rodzaje przepływu informacji:

te które chcemy uzyskać, oraz te, które „wpadają” do naszej pamięci nieświadomej.
Zdecydowanie oba typy reklam wpływają na nasze wybory, jeśli wzbudzą w nas jakiekolwiek (pozytywne bądź negatywne) emocje czy uczucia. Twórcy reklam w swoim założeniu mają na celu pozyskanie jak największej ilości klientów, dlatego starają się związać nas ze sobą, w każdy możliwy sposób. Ciągłe powtarzanie nazwy produktu lub producenta, częsty kontakt z widokiem logo firmy czy samego produktu, powoduje, że oswajamy się z daną marką i podświadomie budujemy do niej zaufanie. To jeden z chwytów, który jest stosowany od lat ciągle przynosząc oczekiwany skutek, tj. klientów i zyski. Niezwykle istotne dla firm jest budowanie rozpoznawalnej i zaufanej marki, tak, aby kojarzyć ją ze słowami kluczowymi używanymi w codziennym życiu. E-marketing pozwala na utwierdzanie informacji w bardzo szybkim tempie, mimo to nie jesteśmy w stanie powtórzyć większości szczegółów zawartych w reklamie, to pamiętamy skojarzenia, zbudowane dzięki niej. Jest to niezbity dowód na skuteczność reklam.

W jaki sposób reklamy tekstowe zapadają w pamięć?

Jedną z możliwości jest przyciągający wzrok ZAPIS słów. Sama treść jest istotna, lecz nie tak ważna dla pamięci wzrokowej, którą głównie posługujemy się przemierzając internet, z tego powodu, dużą wagę należy przyłożyć do estetyki i kompozycji wizualnej tekstu. Im więcej miejsca zajmuje reklama pisana, tym większą uwagę na sobie koncentruje. Wielu profesjonalistów wykorzystuje podczas pisania reklam tekstowych metodę skrótów myślowych, ściśle nawiązujących do reklamowanych produktów. Ten rodzaj reklamowania jest naturalny dla większości piarowców internetowych, a umieszczony w kompozycji graficznej trafia do odbiorców w zaskakująco zawrotnym tempie. Wielokrotnie czytana, wyświetlana lub w jakikolwiek sposób odbierana przez nas reklama działa na zasadzie afirmacji, wdrażając się w podświadomość, która bardzo często okazuje się być decyzyjna podczas dokonywanego wyboru. Nawiązując do skrótów myślowych, takie zabiegi reklamujące tworzą „skróconą” drogę myśli od reklamy do produktu, czy usługi. Im krótszy jest czas decyzyjny, tym szybciej podejmujemy się zakupu czy korzystania z usług danej firmy. Jeśli ten etap był wcześniej zaprogramowany przez reklamę, tkwimy w przeświadczeniu o słusznej i wbrew pozorom przemyślanej decyzji.

W e-marketingu można spotkać się z całą gamą chwytów marketingowych i oczywiste jest, że mają one niesamowitą moc, a ich działanie wpływa na nasze wybory, jednak co zrobić aby tworzyć reklamy, które są decyzyjnymi, czy psychologia w e-marketingu jest potrzebna i jak ją wykorzystywać?
Zapraszam do dyskusji.


Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Average rating 5 / 5. Liczba głosów: 1

Zobacz też:



Jesteś zainteresowany współpracą z nami? Zapraszamy do kontaktu!

Nasi doradcy odpowiedzą na Twoje pytania i zaproponują najlepsze spersonalizowane rozwiązania.

Jestem zainteresowany

    Szybka wycena

    Adres Twojej strony to?

    Jak mogę się z Tobą skontaktować?

    Co otrzymasz?

    Strategię działań

    Audyt widoczności

    Atrakcyjną propozycję

    ...i wiele więcej!