fbpx

Ulepszasz stronę internetową? 4 punkty, o których warto pamiętać.

Wrzesień 10, 2015 przez Wykreowani

5
(1)

Przychodzi taki moment, kiedy stwierdzisz, że obecna strona jest już trochę przestarzała i warto zamówić nową. Bardzo dobrze, strony starzeją się czasem szybciej niż samochody i to co było modne 2 – 3 lata temu obecnie jest już zapewne passe. Często jest jednak tak, że spotykamy się z firmami, które przeniosły sklep internetowy albo stronę i straciły przy okazji bardzo dużo ruchu z wyników organicznych. Tego można spokojnie uniknąć, trzeba tylko pamiętać o paru zasadach, szczególnie na etapie tworzenia. 

1. No index, no follow

Po tym, jak już wybierzesz agencję, która zajmie się przygotowaniem nowej, użytecznej i responsywnej strony internetowej, pamiętaj, żeby zadać im jedno pytanie: gdzie projekt będzie leżeć w trakcie przygotowania? Jeśli na niezaindeksowanym serwerze z dostępem po zalogowaniu to nie ma żadnego problemu. Jeśli po prostu na subdomenie dostępnej dla każdego z zewnątrz, pamiętaj żeby agencja dodała w pliku robots.txt polecenie, które zablokuje roboty wyszukiwarek przed indeksowaniem strony. Tym sposobem po pierwsze nie będzie widoczna dla przypadkowej szerszej publiczności a po drugie uchroni przed….

2. Duplicate content

Zakładając, że przy tworzeniu nowej strony internetowej następuje zmiana cms ale nie zmienia się sama treść, to umieszczenie tekstu w trakcie tworzenia, przy możliwości indeksowania przez wyszukiwarki, może spowodować, że pozycje w wyszukiwarce starej strony zaczną spadać. Stanie się tak, przez zduplikowanie treści. Teoretycznie, stara strona ma większy autorytet i kopia tekstu nie powinna mieć wpływu ale, praktycznie parę razy mogliśmy się przekonać, że wcale nie jest to takie oczywiste.

3. Nowe URL’e

Punkt, który jest szczególnie ważny dla właścicieli sklepu internetowego. To normalne, że struktura strony może ulec zmianie. Tym bardziej jeśli zmienia się system. Różne CMS mają różne sposoby na nazywanie podstron. Problem pojawia się, jeśli przy tej okazji, nagle 10 tysięcy produktów zmieni swój adres. W takim wypadku spadek ruchu jest praktycznie murowany. Zaraz po przeniesieniu, użytkownicy z wyszukiwarki, zamiast wejść na stronę produktu trafią na stronę błędu 404. Można tego uniknąć na dwa sposoby. Po pierwsze, najprostsze rozwiązanie – Można po prostu zadbać o to, żeby adresy nie uległy zmianie. Po drugie, jeśli adresy się jednak zmieniły a przeniesienia nie da się odwołać to należy wykonać…

4. Przekierowanie 301

Ze starych adresów na nowe. Przy małych stronach, można to rozwiązać bardzo prosto. Dla 40 – 50 podstron wystarczy po prostu dodać z poziomu panelu administracyjnego serwera przekierowania albo w pliku .htaccess formułę:

Redirect 301 /stara-podstrona /nowa-podstrona

Przy większych serwisach i sklepach internetowych dużo lepiej poradzi sobie z tym automatyczny skrypt. Warto o tym pamiętać, bo nawet jeśli strona szybko się przeindeksuje, to trafianie użytkowników (nawet przez chwilę) na stronę błędu 404 może skutecznie zniechęcić do obcowania z twoją marką.

Sprawy ważne i mniej ważne

Dla jednych te 4 punkty będą zupełnie wystarczające żeby spokojnie przenieść nową wersję strony.  Dla innych z kolei, to tylko wierzchołek góry lodowej. Nie piszę tutaj o wielu innych mniejszych i większych rzeczach: o sitemap, o dopasowaniu serwera pod cms, o prędkości ładowania strony, o metadanych. Za to, piszemy o tym, z czym spotykamy się najczęściej i co najczęściej musimy poprawiać. Jeśli dobrze wybrałeś twórców nowej strony, nawet nie będziesz musiał o tych sprawach pamiętać a jeśli masz wątpliwości to po prostu spytaj swojego opiekuna w agencji czy zadbali już o wszystko.


Jak przydatny był ten post?

Kliknij gwiazdkę, aby ją ocenić!

Average rating 5 / 5. Liczba głosów: 1

Zobacz też:



Jesteś zainteresowany współpracą z nami? Zapraszamy do kontaktu!

Nasi doradcy odpowiedzą na Twoje pytania i zaproponują najlepsze spersonalizowane rozwiązania.

Jestem zainteresowany

    Szybka wycena

    Adres Twojej strony to?

    Jak mogę się z Tobą skontaktować?

    Co otrzymasz?

    Strategię działań

    Audyt widoczności

    Atrakcyjną propozycję

    ...i wiele więcej!