Google AdWords przez ostatnie lata stał się skutecznym i przynoszącym miarodajne efekty kanałem reklamowym. Zapłata za kliknięcie w reklamę i przeniesienie użytkownika wprost na stronę jest jednym z lepszych rozwiązań, które (odpowiednio prowadzone) gwarantuje zysk.

Zadaj sobie pytanie, czy lepiej płacić za efekty – czyli kliknięcia, czy za emisję reklamy np. na portalach lub za rozdawanie ulotek, których skuteczność jest trudna do określenia. Pay per click w kampaniach AdWords dają widoczne efekty – nie tylko w statystykach. Jednak nie każdy z miejsca jest w stanie stworzyć skuteczną i tanią reklamę.

Początkujący specjalista od AdWordsów ma przed sobą duże wyzwanie. Nie wystarczy bowiem ustalić słów kluczowych, stworzyć kampanię i teksty reklamowe. Takie działanie może wykonać niemal każdy, kto posiada podstawowe pojęcie o linkach sponsorowanych. Ponadto, taki proces nie gwarantuje niskiego kosztu za kliknięcie. Dlatego firma może osiągać niepoprawne wyniki lub innymi słowy – nie uzyskiwać zwrotu za dokonaną inwestycję. A przecież nikt nie lubi przepłacać, nawet Ty!

Praktyka czyni mistrza?

Tworzenie i administracja reklamą AdWords to umiejętność, która wymaga stałego kształcenia się. Nie wystarczy bowiem uznać zasadę „zaprojektuj – ustaw – zapomnij”. Należy monitorować efekty, mierzyć czy uzyskujemy zwrot poczynionej inwestycji, a co najważniejsze – czy rzeczywiście docierają do nas osoby, które są w kręgu grupy docelowej?

Tym samym, aby osiągać zadowalające  wyniki reklamy AdWords należy przykładać się do pracy. Czytać poradniki, stale monitorować zmiany, jakie wprowadza Google oraz szukać złotego środka, by koszt za kliknięcie był coraz niższy albo konwersja coraz wyższa. Aby wprowadzić Cię w ten proces, rozpoczniemy od paru pomocnych punktów, które pokazują krok po kroku jak pracować z AdWordsami.

1. Na początek – ustal swoje cele!

Ustal  co tak naprawdę chcesz osiągnąć za pomocą swojej kampanii. Więcej zapisów do newslettera, zapytań o ofertę czy wzmożonej sprzedaży na stronie www? Masz już ustalony koszt, jaki możesz ponieść?

2. Zrób badanie rynku!

Badanie rynku to podstawa każdej dobrej kampanii! Poświęć więc jak najwięcej na to czasu. Opłaci się w przyszłości. Zbadaj przede wszystkim trzy rzeczy:

  1. Znajdź słowa kluczowe, po których ludzie mogą Cię odnaleźć. Zobacz, które z nich są opłacalne, a które nie będą generować ruchu.
  2. Zobacz jak konkurencja buduje swoją kampanię za pomocą AdWordsów. Zobacz kto znajduje się na szczycie listy. Sprawdź strony, produkty, ofertę, a nawet zapisz się do ich newslettera. Poznając konkurentów rynkowych lepiej przygotujesz swoją ofertę.
  3. Zobacz kto będzie Cię oglądać. Czy Twój klient rzeczywiście dokonuje zakupów online? Czy produkty jakie oferujesz, bądź konkurencyjne są w sprzedaży online? Sprawdź też opinie, jakie generują klienci. Te ciekawsze, zapisz sobie – możesz je później wykorzystać w reklamach.

3. Twoja strona jest podstawą sprzedaży

Widziałeś co oferuje konkurencja, gdy odwiedza się ich strony? Pierwsze wrażenie jest najważniejsze, ale i łatwość w odbiorze informacji. Zobacz jak wygląda Twoja powitalna strona, czy jest  użyteczna? Porównaj się do konkurencji.

Sprawdź też co możesz proponować odwiedzającym – może coś unikalnego, innego, lepszego?

4. Wykorzystaj słowa kluczowe!

Kiedy już zaczynasz działać z AdWordsami, musisz wykorzystać listę słów kluczowych, po których znajdą Cię klienci. Jeśli twoja kampania jest mała, na początek ogranicz się do 5-10 takich wyrażeń i to na nich się skup. Mogą być popularne, ale też bardzo unikalne (długi ogon)– to od Ciebie zależy jakie produkty bądź usług proponujesz. Pamiętaj, żeby podzielić je na odpowiednie grupy do których dopasujesz teksty reklamowe – im bardziej szczegółowe tym lepiej.

5. Zadbaj o każdy szczegół

Pamiętaj, że użytkownicy nie korzystają już wyłącznie z komputerów stacjonarnych. Coraz większa część twojego ruchu to urządzenia mobilne – zadbaj o to, żeby reklama na nie była odpowiednio dopasowana. Google daje Ci możliwość ustawienia wielu dodatków do reklam: numeru telefonu, adresu, linków do podstron. Skorzystaj z tego. Ustaw reklamy na odpowiednią lokalizację, albo jeśli działasz w całej Polsce pamiętaj, że jedne regiony będą przynosić Ci lepszy a inne gorszy zysk. Tak samo jeśli chodzi o czas w którym wyświetlane są reklamy – wyświetlenie reklamy o 12 w nocy jeśli liczysz na telefon od klienta, raczej nic Ci nie da.

6. Monitoruj!

Monitoruj jakie wyniki osiągasz za pomocą AdWordsów – zapisy do bazy mailingowej, sprzedaż czy ściąganie danych ze strony i nie bój się eksperymentować. Testy są podstawą dobrej kampanii. Pamiętaj, że cały czas szukasz złotego środka – słów kluczowych, tekstów reklam, banerów, która pozwalają osiągać najlepsze wyniki. Testuj je, tylko w ten sposób będziesz minimalizować koszty.

To wszystko! Jesteś gotowy do pracy.

 

Ostatnie Posty

Wpisz Komentarz