Całkiem niedawno Google zrezygnowało z wyświetlania reklam w sidebarze przy wynikach wyszukiwania. Zmiana ta została już wprowadzona we wszystkich wersjach językowych wyszukiwarki na świecie.

Pomimo, że Google zrezygnowało z wyświetlania Adwords po prawej stronie wyników wyszukiwania, postanowili zostawić pewien wyjątek. Wyszukiwarka nadal będzie wyświetlać tak zwany Graf Wiedzy po wpisaniu na przykład nazwy firmy oraz Product Listing Ad, czyli listy produktów sprzedażowych.
Kolejną modyfikacją jest rozszerzenie ilości wyświetlanych reklam z trzech na cztery, choć ta dodatkowa ma się pojawiać tylko w przypadku dużej ilości zapytań dla danej frazy.

Co w praktyce zmieni się dzięki takim kolosalnym zmianom?
Zapewne koszt kliknięć wzrośnie, ze względu na ograniczenie przestrzeni reklamowej, przy czym jakość reklam będzie musiała być znacznie wyższa. Ryzyko nieprawidłowego kliknięcia zostanie zmniejszona, a wyniki wyszukiwania stacjonarnego i mobilnego zostaną ujednolicone.

Pozostaje nam zatem obserwować duży wzrost znaczenia optymalizacji i seo, rosnącej konkurencyjności w internecie oraz problemy, które napotykać będą małe firmy, chcące zaistnieć w sieci.

Czy wprowadzone przez Google zmiany wpłyną negatywnie lub pozytywnie na polski rynek reklamy, ciężko stwierdzić, wiadome jest jednak, że wiele się zmieni.

Ostatnie Posty

Wpisz Komentarz