Nasz Klient jest jednym z największych dystrybutorów produktów do pielęgnacji włosów oraz prowadzi sklep internetowy. Jego głównym celem było zwiększenie ruchu na stronie internetowej, zwiększenie sprzedaży produktów online oraz uzyskanie większego zaangażowania na fanpage’u. Nasz partner nie był zadowolony z wyników sprzedażowych, wcześniejsze kampanie zasięgowe nie przyniosły oczekiwanych efektów, dlatego zwrócił się do nas o pomoc.
Jak mamy w zwyczaju, wszystkie nasze działania zaczęliśmy od… kubka gorącej kawy. Następnie, przeanalizowaliśmy potrzeby Klienta, na podstawie których zaproponowaliśmy spersonalizowane działania, które uwzględniały jego cele biznesowe.
nasze prace rozpoczęliśmy od konfiguracji pixela Facebooka, który zbiera dane o zachowaniach użytkowników na stronie. Dzięki danym z pixela mogliśmy lepiej zrozumieć potrzeby potencjalnych klientów oraz ich zainteresowania, by przygotować odpowiednie grupy remarketingowe oraz lookalike.
Na początku skoncentrowaliśmy się na kampaniach kierujących na stronę. To pozwoliło nam zbierać cenne informacje, które potem wykorzystaliśmy do kampanii typowo e-commerce, skoncentrowanych na konwersjach jak dodanie do koszyka czy zakup.
Wykorzystując dane z Pixela, podzieliliśmy grupy docelowe na segmenty i stworzyliśmy lejek sprzedażowy. Oto, jak to wyglądało:
Następnie wytypowaliśmy grupę lookalike, czyli odbiorców podobnych demograficznie do osób, które wchodzą na stronę i dokonują na niej zakupów. “Looklajki” to tak jakby sobowtóry idealnych klientów. Wykorzystywaliśmy tu krótkie filmy, które pokazywały działanie produktów i zachęcały do odwiedzenia strony.
Na koniec – remarketing! Skierowaliśmy komunikaty do osób, które były na stronie, ale nie dokonały zakupu, zachęcając je promocjami i rabatami. Niezależnie od grupy docelowej staraliśmy się dotrzeć do naszych klientów tam, gdzie są. Nasze kampanie były więc wyświetlane zarówno na Facebooku, jak i na Instagramie.
Rys. 1. Umiejscowienie reklam wg platformy.
Stworzyliśmy różnorodne kreacje reklamowe, testując karuzele, grafiki, video i różne, alternatywne teksty. Algorytmy sprawdzały, co działa najlepiej, a my nieustannie testowaliśmy, optymalizowaliśmy i jeszcze raz optymalizowaliśmy kampanie. Optymalizacja to nasz rytuał!
Ps. W trosce o zachowanie poufności informacji nie możemy zaprezentować wersji graficznych postów. Musicie jednak uwierzyć nam na słowo – były totalnie wykreowane i wyróżniały się na tle konkurencji 😉
Kampania Facebook Ads dla naszego klienta okazała się strzałem w dziesiątkę!
Udało nam się uzyskać średni koszt CPC na poziomie 0,29 zł, dotarliśmy do 130 096 użytkowników, a średni koszt zakupu wyniósł 9,50 zł.
Dzięki przemyślanej strategii i ciągłej optymalizacji nie tylko osiągnęliśmy, ale wręcz przekroczyliśmy nasze cele. Sukces pełną parą!
No dobra, ale co konkretnie osiągnęliśmy?
Rys. 2. Wyniki kampanii reklamowych Meta Ads wg. statystyk sklepu internetowego.
Jeśli zarządzasz dużą firmą i pragniesz jeszcze bardziej zwiększyć sprzedaż, precyzyjnie zaplanowane kampanie Facebook Ads będą doskonałym rozwiązaniem. Odpowiednio przygotowane i na bieżąco optymalizowane sprawią, że osiągniesz olśniewające wyniki. Kto wie, może nawet wyprzedzisz konkurencję na tym polu?! No to co, zaczynamy?
Zostaliśmy odznaczeni jako jedni z najlepszych wykonawców w branży przez oferteo.pl >sprawdź<
Copyright 2023 | Polityka prywatności | RODO
Created by wykreowani.pl