Prowadząc sklep online, prędzej czy później spotkamy się z brakiem dostępności danego produktu. Może to wynikać z różnych okoliczności, takich jak: opóźnienie dostawy, sezonowy charakter danego towaru lub jego całkowite wyłączenie z naszej oferty. Kiedy w osiedlowym warzywniaku pytamy o dany produkt, ekspedientka z uśmiechem informuje nas o jego braku. A jak wygląda to w sklepie internetowym? Całkiem podobnie: również powinniśmy poinformować klienta, że towar jest niedostępny, ale jeśli dodatkowo zrobimy to w umiejętny sposób, możemy tylko na tym skorzystać. Jak postępować z niedostępnymi produktami i dlaczego nie powinno się usuwać ich z oferty sklepu? O tym piszę w dalszej części tekstu.

Nie osłabiaj swojej pozycji w Google

Nawet trwały brak danego produktu w Twoim sklepie nie powinien być powodem usunięcia go z oferty. Pamiętaj, że wszystkie informacje o produkcie, jego parametry i opisy znajdujące się na podstronie, to ważne z punktu widzenia Twojego serwisu treści. Potencjalny klient ich potrzebuje. Są one także niezwykle istotne z punktu widzenia pozycjonowania sklepu, gdyż najczęściej zawierają istotne dla całego serwisu słowa kluczowe. Usunięcie kilku lub kilkunastu podstron z produktami, które generowały ruch na stronie, z pewnością negatywnie odbije się na jej pozycji w Google.

Zamiast usuwać strony z niedostępnymi produktami, lepiej przenieść je do archiwum i dodać informację o podobnych ofertach. Pozwoli to podtrzymać zainteresowanie klienta ofertą i zwrócić jego uwagę na inne produkty (lepsze, tańsze, nowocześniejsze).

Poinformuj kiedy produkt będzie dostępny

Jeśli dany produkt jest niedostępny tymczasowo, koniecznie poinformuj swoich klientów kiedy znów będą mogli go u Ciebie kupić. To szansa, że lojalni klienci, którzy często u Ciebie kupują, poczekają z transakcją. Jakakolwiek informacja jest lepsza niż jej brak.

Kolejnym powodem, dla którego nie powinieneś usuwać stron z produktami, jest fakt, że często zawierają one wiele przydatnych informacji. Oprócz parametrów danego produktu, często na takich podstronach umieszcza się poradniki i wiele innych istotnych treści, których internauci poszukują. Mogą znaleźć je na Twojej stronie, a przy okazji zapoznać się z ofertą. Zapewne zainwestowałeś także w stworzenie unikalnych i wartościowych opisów produktów – również dlatego nie warto ich usuwać.

Linki do sklepu, a social media

Warto zwrócić uwagę na jeszcze jeden aspekt, który uwidocznił się szczególnie w czasach rozwoju mediów społecznościowych. Linki do stron z produktami udostępniane są na Facebooku, Twitterze, blogach itp. Usunięcie podstrony, którą ktoś kiedyś udostępnił w social media sprawi, że osoba klikająca w link ujrzy na ekranie #Error404, lub w najlepszym przypadku stronę główną sklepu.

Jak widać, usuwanie niedostępnych w sprzedaży produktów, jest jak strzelenie gola samobójczego w ważnym meczu. Jedno i drugie drastycznie zmniejsza nasze szanse na zwycięstwo i daje znaczną przewagę naszym konkurentom.

 

Ostatnie Posty

Wpisz Komentarz