Niektórzy z Was pewnie zastanawiali się, dlaczego po uruchomieniu kampanii Adwords jej efekty nie są takie, jakich się spodziewaliście.

Odpowiedzią może być jeden z czynników budujących kampanie, czyli Wynik Jakości.

Wynik Jakości jest miarą, która określa stopień dopasowania reklam, do potrzeb internautów. Mierzony jest w 10-stopniowej skali gdzie 1 – wynik najgorszy, 10 – najlepszy. Definiują go takie czynniki jak:

  • słowa kluczowe
  • teksty reklamowe
  • strony docelowe
  • wiele innych np. przeszłość adresu url, przeszłość konta itp.

Aby poprawić wynik jakości na lepszy należy jak najbardziej zadbać o wymienione powyżej czynniki, oraz na bieżąco śledzić zmiany jakie zachodzą na płaszczyźnie kampanii. Tworząc grupy produktów zadbajmy o skategoryzowanie ich pod względem słów kluczowych, których w tych samych grupach użyjemy jako nagłówki do tekstów reklamowych. Zwróćmy uwagę również na pojawienie się słów kluczowych na stronie, do której prowadzi reklama. Google musi zobaczyć, że nasza strona dotyczy kampanii, a co za tym idzie występują tu i tu takie same frazy. Jeżeli stworzyliśmy kampanie dla urządzeń mobilnych upewnijmy się, że wersja responsywna naszej strony działa poprawnie i nie ma błędów. Kolejną istotną kwestią jest CTR (stosunek wyświetleń do kliknięć). Dobrze jest sprawiać, aby rósł on ciągle w górę i utrzymywać go na jak najwyższym poziomie. Osiągnąć to można poprzez dopasowania słów kluczowych i wykluczeniach, aby kierować na naszą stronę osoby najbardziej zainteresowane produktem, lub usługą jaką sprzedajemy.

Reasumując – stworzenie czytelnej struktury kampanii, podobnej do struktury strony, słowa kluczowe zawarte w treści strony i dopasowane pod konwersje i wysoki CTR, oraz responsywność strony dadzą wiele, lecz jest to kropla w morzu czynników wpływających na wynik jakości. Warto zgłębić ten temat aby jak najbardziej zmaksymalizować efektywność naszej kampanii.

Ostatnie Posty

Wpisz Komentarz