Średni czas decyzyjny pozostania na wybranej stronie zajmuje użytkownikowi około 6 sekund.
Jak w tak krótkim czasie przykuć uwagę internauty, aby zachęcić go do pozostania i wracania na stronę?
Jeśli zapewnisz użytkownikowi pełną przejrzystość na stronie głównej i pozbędziesz się wszystkich reklam, dasz internaucie szansę na przejście do kolejnej podstrony,
a to już jest dużym sukcesem. Zapewnij widoczność wszystkich zakładek, a największą uwagę zwróć na te z ofertą i kontaktem. Pełna intuicyjność na wszystkich podstronach pozwala na swobodne poruszanie się po witrynie, dzięki czemu użytkownik może oszczędzić czas na poszukiwaniu interesującej go informacji.
Zapewniając internaucie szybki proces ładowania strony. W ten sposób dasz mu do zrozumienia, iż ma on czas na przejrzenie pełnej oferty, którą mu składasz. Warto zamienić animacje Flasha na najnowsze rozwiązania HTML5, które nie dość, że są wyżej indeksowane przez Google to dodatkowo nie obciążają strony.
Przyjemna w czytaniu. Informacje powinny być segregowane w logiczną całość i wyglądać estetycznie, co pozwoli na szybsze zapoznanie się z informacjami jakie chcesz przekazać. Warto także zapewnić świeże wiadomości, gdyż to sprawia, że użytkownik wraca, aby dowiedzieć się czegoś nowego. Średnio powinno się wrzucać około jednego artykułu tygodniowo, można więcej, ale nigdy nie mniej niż jeden w miesiącu. Regularne zamieszczanie wiadomości ożywia stronę i może się stać wirtualną wizytówką firmy.
Wystawianie ocen czy komentarzy, wywołuje poczucie społeczności wśród użytkowników. Udostępniając im możliwość wypowiedzi zyskujesz powracających do Ciebie internautów. Jeśli dodatkowo zapewnisz im możliwość rekomendacji za wykorzystaniem portali społecznościowych, strona sama będzie przyciągać kolejnych klientów.
Atrakcyjność strony jest oceniana przez estetykę ogólną: barwy, jakość grafiki, czy tło. Ważne jest aby strona była wykończona ze smakiem. Warto unikać wstawiania nadmiernej ilości ilustracji, gdyż rozprasza to uwagę użytkownika. Wszystkie umieszczone grafiki powinny być związane tematycznie ze stroną oraz być w jak najlepszej jakości. Reklamy powinny być mocno ograniczone lub umieszczone w rozsądnych miejscach, tak aby nie odwracały uwagi od istotnych rzeczy. Zachowanie kolorystyki stonowanej bardzo korzystnie wpływa na odbiór wizualny, warto więc zwrócić szczególną uwagę na znaczenie kolorów odbieranych przez użytkownika. Stonowane kolory pozawalają osobie przemierzającej pół internetu uspokoić rozbiegane oczy oraz złapać chwilę wytchnienia na stronie, która jest spokojna wizualnie.
Zapewnienie użytkownikowi korzystania z Twojej strony w telefonie, tablecie czy smartfonie daje multum korzyści zarówno Tobie jak i osobie przeglądającej witrynę. Wersje mobilne powinny być uproszczone, a wszystkie informacje powinny być widoczne i wyselekcjonowane pod względem wzbudzanego zainteresowania.
Zostaliśmy odznaczeni jako jedni z najlepszych wykonawców w branży przez oferteo.pl >sprawdź<
Copyright 2024 | Polityka prywatności | RODO
Created by wykreowani.pl