Dlaczego jako Właściciel Firmy, nie powinieneś myśleć o Pozycjonowaniu jako jedynym słusznym sposobie na pozyskiwani klientów?

23.11.2021 Wykreowani

Według badań 64% procent właścicieli firm i marketerów Inwestuje w SEO i Pozycjonowanie, więc nie ma się co dziwić, że większość osób uznaje ten sposób reklamy za jeden z najlepszych albo i najlepszy do zwiększania sprzedaży w firmie.

Podobny pogląd ma większość osób, które do nas się odzywają. Historia zazwyczaj zaczyna się tak samo, dzwoni telefon. Po drugiej stronie słuchawki słyszę właściciela firmy albo marketera. Osobę, która podjęła decyzję, że chce pozyskiwać klientów przez internet. Zdanie zaczyna zazwyczaj od „Dzień Dobry, chciał bym się dowiedzieć ile kosztuje pozycjonowanie”

Super reklama w internecie. To dobra droga. Powiem nawet, że jedna z najlepszych. Dlaczego? Bo jest bardzo mierzalna. To nie baner przy drodze czy reklama w radiu. Tu mamy statystyki, dane i dużo lepszy pogląd na sytuację.

Za tym zdaniem zazwyczaj kryje się jednak drugie dno. Nie chcesz przecież wypozycjonować strony tylko dlatego, żeby była wysoko w wynikach wyszukiwania. Realnie nie interesuje Cię jakie frazy kluczowe będą na pierwszej pozycji. Nie interesuje Cię też ile ruchu to wygeneruje. Właściwie, kompletnie nie interesuje Cię żeby wypozycjonować stronę 🙂

 

 

Najważniejsze jest to, co pozycjonowanie Ci przyniesie. Nie działanie a jego rezultat! Czyli:

->Zapytanie
->Sprzedaż
->Widoczność

Więc dlaczego pozycjonowanie nie jest najlepszym wyborem?

Pozycjonowanie nie działa od razu. To już pewnie wiesz. Znasz tą formułkę, że na wypozycjonowanie trzeba poczekać od 3 do 4 ech miesięcy i jesteś  na to gotowy, ale czy wiesz, że to dotyczy pierwszych efektów a nie wszystkich fraz na wysokich pozycjach? Na to potrzeba naprawdę dużo czasu, pracy i cierpliwości.

Czyli: Jeśli chcesz na pozycjonowaniu opierać wzrost sprzedaży to nie spodziewaj się, że nastąpi szybko i spektakularnie.

Pozycjonowanie zapewni ruch a nie zapytania i sprzedaż. To czy ten ruch będzie dalej  coś dawał zależy już od Twojej strony internetowej. Od tego jak dobrze jest przygotowana pod odpowiadanie na potrzeby użytkownika, od tego czy  znajdzie wszystkie informacje  po które przyszedł na stronę. Google jest drogą do poszukiwania rozwiązania problemu, Twoja strona jest narzędziem.

Czyli: jeśli Twoja strona nie będzie odpowiadać na zapytania użytkowników to sam ruch nic nie wskóra.

Pozycjonowanie to słowa kluczowe ale czy wiesz właściwie jakie słowa kluczowe będą skuteczne? Jeśli wcześniej nie reklamowałeś strony w internecie to skąd pewność, że frazy które wybierze pozycjoner będą tymi najlepszymi? Prosty przykład, która fraza będzie lepsza dla firmy projektującej sklepy? Projekt sklepu czy projektowanie sklepów? Nie dowiesz się tego, jeśli nie przetestujesz tego za pomocą np. Google Ads. Nam po testach wyszło, że jedno z nich daje 10 razy droższą konwersję od drugiego.

Czyli: Jeśli pozycjonowanie będzie jedynym działaniem to nie wiesz czy inwestujesz w słowa kluczowe, które faktycznie zrealizują Twój cel.

Skoro nie pozycjonowanie to co? Nie ma jednoznacznej odpowiedzi, nie ma też najlepszej drogi. Nie będę Cię namawiał na konkretne rozwiązanie. Najpierw trzeba się zastanowić: kto jest twoim klientem, jak wyszukuje usług i rzeczy które chcesz mu zaoferować i dopiero na tej podstawie dobierać źródła, które doprowadzą skuteczny ruch do Twojej strony.


Oceń tekst

Average rating 5 / 5. Liczba głosów: 4

    Masz pytania?
    Porozmawiajmy o potrzebach Twojej firmy.

      Bezpłatna konsultacja

      Adres Twojej strony to?

      Jak możemy się z Tobą skontaktować?

      Co otrzymasz?

      Strategię działań

      Audyt widoczności

      Atrakcyjną propozycję

      ...i wiele więcej!