Google Trends – pomoc w planowaniu efektywnej reklamy i promowania się w Internecie

Marzec 20, 2017 przez Oliwia

Wśród wielu narzędzi, wspierających promowanie stron internetowych oraz szeroko rozumiany rozwój działalności online, warto zwrócić uwagę na darmowe usługi udostępniane przez Google. Jedną z najważniejszych, z całą pewnością wydaje się być Google Trends – narzędzie, które pozwala śledzić popularność poszczególnych fraz i częstotliwość ich wyszukiwania w Internecie.

Jak działa Google Trends?

Google Trends jest narzędziem, które dzięki wykorzystaniu danych z wyszukiwarki internetowej wyświetla statystyki dotyczące popularności danych słów kluczowych, fraz i zapytań w sieci. Z punktu widzenia osób administrujących stronami www jest to bezcenna wiedza, która pozwala dostosowywać treści na stronie do aktualnych trendów panujących w sieci. Google Trends pozwala porównywać popularność poszczególnych fraz w różnych okresach czasu, regionach kraju lub świata, co znacząco ułatwia planowanie działań sprzedażowych i marketingowych.

Zalety korzystania z Google Trends

Skarbnica wiedzy o użytkownikach sieci, jaką stanowią informacje z Google Trends, pozwala umiejętnie planować rozwój swojego biznesu. Pozyskane w ten sposób informacje pozawalają na znacznie więcej, niż tylko nasycenie treści na stronie właściwymi frazami. Wśród niekwestionowanych zalet tego narzędzia, trzeba wymienić:

  • sprawniejsze wyszukiwanie słów kluczowych,
  • możliwość porównywania poszczególnych zapytań pod kątem popularności,
  • poszukiwanie inspiracji na wpisy blogowe,
  • wsparcie przy tworzeniu opisów produktów do e-sklepu.

Google Trends, a pozycjonowanie stron

Google Trends, dzięki porównywaniu popularności konkretnych słów i zapytań, pozwala wybierać frazy istotne z punktu widzenia pozycjonowania serwisu. Przykładowo, jeśli w ostatnim czasie fraza „sprzęt wędkarski” cieszy się większą popularnością niż „akcesoria wędkarskie”, dla właściciela sklepu wędkarskiego, będzie to sygnał, by pozycjonować swój serwis na pierwszą frazę. Google Trends pozwala także śledzić trendy i na ich podstawie planować długofalową strategię. Niektóre frazy mogą być popularne nieustannie, inne tylko przez jakiś czas. Może to wynikać z chwilowej mody lub z faktu, że danych przedmiotów używamy wyłącznie sezonowo (np. fraza „opony zimowe”). Z punktu widzenia sklepów elektronicznych, serwisów tematycznych lub blogów, informacje z Google Trends są niezwykle istotne – pozwalają dostosowywać swoją ofertę do zapotrzebowania klientów w swojej grupie docelowej.

Informacje dostarczane przez Google Trends są bezcenne. Ich umiejętne wykorzystanie nie tylko pozwoli skuteczniej pozycjonować strony internetowe. Jest również pomocne w podjęciu decyzji o rozkręceniu własnego biznesu, wyborze odpowiedniej branży oraz w wielu innych zagadnieniach, związanych z prowadzeniem działalności w Internecie.


Oceń tekst

Average rating 5 / 5. Liczba głosów: 3

    Szybka wycena

    Adres Twojej strony to?

    Jak możemy się z Tobą skontaktować?

    Co otrzymasz?

    Strategię działań

    Audyt widoczności

    Atrakcyjną propozycję

    ...i wiele więcej!