Strona Firmy – wizytówka w Internecie?

Czerwiec 10, 2016 przez Oliwia

Czasami przeglądam strony małych biznesów, które są totalnie zaniedbane i archaiczne. Strony z 2000 roku nigdy nie modyfikowane, z marnymi efektami, z ogólnie bardzo złym layoutem. Nasuwa mi się wtedy od razu pytanie: Czy właściciel firmy nie zdaje sobie sprawy z tego, że taka strona jest antyreklamą? Odrzuca od działalności i pokazuje dlaczego nie powinniśmy skorzystać z usług lub produktów właśnie tej firmy.

Zdaje sobie sprawę, że wykonanie strony nie jest tanie. Wymaga nakładu pieniędzy i częstej modernizacji, lecz jest to inwestycja na przyszłość. W dzisiejszych czasach, poszukując usług czy produktów, pierwsze kroki stawia się bezpośrednio w Googlu, po czym trafia się do docelowej domeny. Jeżeli design strony nie buduje zaufania, to firma jest w pierwszej kolejności odrzucana. Nie zostaje wykonany telefon, ani nie zostaje wypełniony formularz kontaktowy. Czy to nie jest najgorsza możliwa opcja jaka może przytrafić się firmie? – brak nowych klientów.

Aby stworzyć dobrą stronę potrzebny jest plan działania. Należy wykonać kilka rzeczy m. in.:

  1. Uporządkować sobie wszystkie wartości firmy, to do kogo kierujemy nasze usługi i pod taką grupę docelową stworzyć stronę.
  2. Wyobrazić sobie jak chcemy, aby taka strona wyglądała. Czy ma być to prosty one page, czy może bardziej rozbudowana witryna. Czy chcemy kolorystykę podobną do loga, czy może całkowicie inną.
  3. Przekazać czytelne informacje agencji, freelancerowi czy jakiejkolwiek innej osobie, która robi naszą stronkę.
  4. BYĆ OTWARTYM NA PROPOZYCJE SPECJALISTY! Nie trzymać się kurczowo swoich założeń i poglądów. Nie mówię tu oczywiście, że specjalista ma zawsze rację, lecz na pewno ma sporą wiedzę, którą powinno się wziąć głęboko do serca i przemyśleć.

Strona powinna być jak najprostsza dla użytkownika. Jeżeli skupiamy się na wypełnieniu formularza, to od wejścia na stronę do założonego celu nie powinno być postawionych zbyt wielu kroków. Jeżeli chcemy przekazać jak największą wiedzę, to uporządkujmy wiadomości na stronie tak, aby były przejrzyste, czytelne i zrozumiałe. Nie bombardujmy użytkownika milionem kolorów, obrazków, muzyką w tle, chaosem w treści. Użytkownik, który przyszedł na naszą stronę po jedną ważną informację niech wejdzie, znajdzie ją i zrealizuje nasz wcześniej założony cel.


Oceń tekst

Average rating 5 / 5. Liczba głosów: 4

    Masz pytania?
    Porozmawiajmy o potrzebach Twojej firmy.

      Bezpłatna konsultacja

      Adres Twojej strony to?

      Jak możemy się z Tobą skontaktować?

      Co otrzymasz?

      Strategię działań

      Audyt widoczności

      Atrakcyjną propozycję

      ...i wiele więcej!