„Long tail” czyli długi ogon, to pojęcie z zakresu marketingu internetowego.
Jest to strategia pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarkach, oparta na doborze fraz kluczowych, które powinny być bardziej wartościowe niż popularne.
Frazy kluczowe to zestaw co najmniej trzech słów, określających dany temat w sposób bardziej specjalistyczny niż prosty i popularny. Wynika to z założenia, że precyzyjne odniesienie się do tematu przyciągnie co prawda uwagę mniejszej ilości osób, ale za to bardziej trwale związanych z daną treścią. To z kolei spowoduje mniejszy ilościowo ruch na stronie, ale dużo lepszy jakościowo co przekłada się na większe korzyści w dłuższym okresie czasu.
Dlatego też dla osób zajmujących się optymalizacją wyników wyszukiwania stron w wyszukiwarkach (SEO), Long Tail odgrywa coraz większą rolę. Tradycyjnie w technikach uzyskania lepszej pozycji strony w Internecie dąży się do pozycjonowania na popularne słowa kluczowe, jednak w tym przypadku dłuższe i bardziej precyzyjne frazy przynoszą lepsze efekty.
Przykładowo, zamiast pozycjonować na popularne słowo kluczowe „książki”, używamy takie frazy jak „książki historyczne”, czy „książki dla dzieci”, które będą bardziej precyzowały dany towar czy usługę. Strategia długiego ogona jest szczególnie przydatna dla firm, które prowadzą sklepy internetowe lub oferują szeroki zakres usług, ponieważ pozwala na lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów.
Zostaliśmy odznaczeni jako jedni z najlepszych wykonawców w branży przez oferteo.pl >sprawdź<
Copyright 2024 | Polityka prywatności | RODO
Created by wykreowani.pl